Автор Тема: Проблем с климатик, молба за съвет  (Прочетена 2177 пъти)

Nidi

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
Проблем с климатик, молба за съвет
« -: Януари 07, 2008, 01:05:20 pm »
Здравейте!

На 31.08.2006 г. закупихме климатик Panasonic CU-E12DKE на стойност 1480 лв. от магазин на фирма ТЕХНОСТИЛ. На 12.10.006 г. беше монтиран с гаранционен срок 5 г. на компресора и 2 г. на вътрешното тяло. След година в срок се направи и профилактика със заверка в гаранционната карта. На 02.01.2008 г. климатикът отказа да работи. Обадихме се на техниците и на 03.01.2008 г. дойдоха за ремонтни дейности. Оказа се, че е повреден компресора, свалиха външното тяло и взеха гаранционна карта. Като взеха климатика не ни оставиха никакъв документ, който да удостовери датата, от която е започнал ремонта или, че въобще е взет от тях климатика.Не се знае точно кога ще бъде доставен нов компресор и съответно монтирано отново външното тяло. Отговора беше неопределен 2-3 месеца, не знаели и те точко колко време. Сервизът бил в София.
Оказа се, че цялата партида е внесена от К&К Електроникс на половин цена от Турция с дефекти на компресорите.
Въпросите са ми е следните:
1. Мога ли да предявя и регистрирам писмена рекламация пред търговеца?
2. При регистрирана рекламация мога ли да претендирам за едномесечен срок да извърши ремонт на стоката или да я замени с нова? От кога започва да тече този срок?
3. Длъжен ли е търговеца да впише рекламацията в „Регистър на рекламациите”?

Ирина Марудина

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 325
    • Профил
Проблем с климатик, молба за съвет
« Отговор #1 -: Януари 07, 2008, 03:15:12 pm »
Погледнете това : \"Как да отправите рекламация за дефектна стока?\" - според мен е едно много добро ръководство, подкрепено с цитати от Закона за защита на потребителите.

Иначе моите отговори са :
1. Имаш право на рекламация пред търговеца в рамките на 2 години от покупката - за целта трябва да пазиш касовата бележка.
2. Да, можеш да претендираш за смяна. Но законът оставя вратичка - ако разходите за смяната са необосновано високи, търговецът може да откаже. По закон срока от един месец започва да тече от датата на вписване в регистъра за рекламациите - ако не го ремонтира в срок, можеш да претендираш за отбив от цената или направо за разваляне на договора (т.е. връщане на парите)
3. Длъжен е.

Успех!

elenaaleks

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 385
    • Профил
Проблем с климатик, молба за съвет
« Отговор #2 -: Януари 07, 2008, 05:04:34 pm »
Ако не поправят стоката в рамките на 1 месец, за което обаче трябва да имате документ, може да развалите договора за продажба. В случая имате вина за това, че не сте поискали задължителните документи, удостоверяващи, че климатикът е взет за ремонт, следователно няма как да претендирате, ако не е поправен в рамките на 1 месец. Това обаче не Ви спира да се оплачете в комисията за защита на потребителя, както и да напишете е-маил, или писмо, с проблема до централния офис на панасоник. Това върши чудеса, изпитала съм го. успех

Nidi

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
Проблем с климатик, молба за съвет
« Отговор #3 -: Януари 09, 2008, 03:05:53 pm »
Благодаря на всички за дадените съвети!
Ще помоля да погледните така написана рекламация дали е правно издържана?
Предварително благодаря!
Рекламация
Ж А Л Б А
за предявяване на правото на рекламация по чл. 105, 123, 124, 126, 127, 128, 113 и 114 от
Закона за защита на потребителите
Долуподписаният
......................................................................................................
(трите имена)
ЕГН................................; телефон/факс......................................
Адрес:.................................
Срещу
Наименование на търговеца
Адрес на търговеца
гр. Упражнявам правoто си на рекламация и предявявам
рекламация по отношение на следната стока
климатик Panasonic CS/CU-E12DKE.....................................
грешка..H16..........
дефектирал  компресор.......................................................................................
демонтиран за ремонт на 03.01.2008 г.
........................................................................................................
Рекламацията се отнася до:
дефекти на стоката
Във връзка с гореизложеното на основание чл. 124
от Закона за защита на потребителите
Претендирам:
Разваляне на договора и възстановяване на заплатената сума
Прилагам следните документи:
1.   Копие на фактура за покупка
2.   Копие на фискален бон

Подпис:

Geri78

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Проблем с климатик, молба за съвет
« Отговор #4 -: Януари 09, 2008, 04:58:53 pm »
Zdraveite ,qvno ne ste samo vie potarpevsha ot podobno otnoshenie (prodavach,kupovach,serviz).Az sashto zakupih klimatik (ot eco-clima -burgas)koito e na stoinost 1200lv.Sled 4 remontni deinosti toi otnovo neraboti.Na 10.12.2007g. se obadih v serviza dnes e 9.01.2008.ot serviza nikoi ne e poel otgovornost..Klimatikat vse oshte ne raboti.Neshto poveche -vchera 8.01.2008 az se obadih v eco klima i obesnih za problemat i znaete li kakvo mi otgovoriha?Shte vi kaja: "sajalqvame ,nishto nemojem da napravime ,i nie nqmame vrazka sas serviza".
Az sashto molq za savet.

iliandj

  • Новак
  • *
  • Публикации: 4
    • Профил
Проблем с климатик, молба за съвет
« Отговор #5 -: Януари 16, 2008, 09:35:57 pm »
Напоследък Panasonic имат проблеми с компресорите (масово изгарят), но това си влиза в гаранцията и компресора се подменя без пари. Освен ако самата фирма не е някоя измислена и злоупотребява.

lili

  • Новак
  • *
  • Публикации: 7
    • Профил
Проблем с климатик, молба за съвет
« Отговор #6 -: Януари 17, 2008, 01:50:09 pm »
Аз също съм потърпевша от проблем с климатик .3 месеца ходим по мъките и нищо.Където и да се оплачеш,все ти си виновен те са прави.Докога ще търпим това положение да ни мачкат и да си мълчим.Като чета тук във форума има доста с такиви проблеми а всички се оплакваме помежду си и никои не предприема нещо по въпроса.Има европеиска комисия за защита,Миглена Кунева защо не се сплотим и не се обърнем към нея.Докога ще продължава това.Като чета вече неможе да се разчита на известни марки всичко е измислено всичко е произведено в Китай и какво да отчакваме само боклуци.

Ирина Марудина

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 325
    • Профил
Проблем с климатик, молба за съвет
« Отговор #7 -: Януари 21, 2008, 11:39:39 am »
Преди да се обръщаш на европейско ниво, обърни се на регионално - звънни на Комисията за защита на потребителите : 0700 111 22 (1 импулс от цялата страна)