Vivacom
Ето го пак линка да го прочете добре всеки, който се интересува от услугата на БТК.
http://www.vivacom.bg/public/files/gen_conditions_articles/5/file.pdfЦитатът от точка 5.3. \"5.3. Неизправности при предоставяне на Услугата
БТК се задължава да отстранява, в рамките на съществуващите технически и
производствени възможности, в работно време всякакви неизправности,
възникнали при предоставяне на Услугата, за да се поддържа Услуга с
необходимото качество, в срок до 10 (десет) работни дни от осигуряването от Потребителя на достъп на специалист от БТК за установяване на неизправността.\"
Мисля че текста е достатъчно ясен и че това,което твърдиш не е истина според написаното в общите условия.Мисля че ключова фраза е словосъчетанието \"всякакви неизправности\" и в срок до 10 (десет) работни дни\". 10 работни дни напрактика са две седмици!
Целта ми не е да споря с Виваком или някой друг, единствено показвам какво пише в общите условия на услугата и спецификацията. Те мисля, че са много ясни и тълкувания трудно могат да се правят.
А това е спецификацията за интернет пакетите:
http://www.vivacom.bg/public/files/gen_conditions_articles/77/file.pdfОт всичко казано до тук следва, че ВСЕКИ е НУЖНО ДА СЕ ЗАПОЗНАЕ С ПО-ГОРНИТЕ УСЛОВИЯ, а не да вярва на реклами, рекламни фрази, кухи маркетингови обещания и заблуди. Истината е в Общите Условия(Спецификацията на Услугите)
Други интересни особености на БТК и интернет пакетите, които виждам са:
I)Защо след като е възможно да предоставя интернет услуга(без телефон) БТК не предоставя подобно услуга или когато го прави в лицето на VIVACOM NET Slim(услугата за интернет без телефонен пост), цената е по-скъпа дори и от тази на пакетната услуга(интернет+телефон). Това свидетелства за някакво изкривяване на пазара. Но е възможно да има други обективни технически и пр. причини(не претендирам да съм специалист), освен икономическата изгода.
II)\" Цена за откриване на нов телефонен пост - 24.00 лв с ДДС.\" Помня и времето когато цената беше ~120лв. Въпросът е там, че другите фирми, които предлагат фиксиран телефон като Г. и М. и др. нямат никаква такса за откриване на нов телефонен пост.Нещо повече с 24лв. човек може да си заплати месечни такси при тях за 4-5 месеца напред!
III)от тук:
http://www.vivacom.bg/bg/residential/prices_and_services/internet_vivacom_net/vivacom_net_start/Характеристики на услугата е посочено:
\" Постоянна и стабилна връзка по всяко време, дори и в пиковите часове\"
Какво е това освен кухо твърдение.Как така постоянна скорост дори и в пиковете часове,на каква основа. Тук вече многократно е дискутирано че скоростта не само не е постоянна, а често и самата връзка не стабилна! Да не би когато БТК постави едно твърдение и то автоматично да става истина, само защото на монопола така му се иска. ТОВА никъде не е отразено в договора(общите условия) напротив! Там пише, че скоростта не е постоянна(гарантирана) и връзката не е стабилна, ЗАЩОТО няма никакви гаранции затова! БТК както и другите телекомуникационни компании много често заблуждават... а някой биха казали и че злоупотребяват с доверието и неинформираността на клиентите си!
IV)\"отклоненияа които са нормални са ако ползваш 12 мбита допустимо минимална скорост е до около 9- 9.5 Мбита\"
Това никъде не го пише в Общите Условия и Спецификацията, една спекулация, която е по-скоро пожелателна отколкото да има някаква връзка с реалността.Моят въпрос тогава е какво става, ако скоростта падне под посочената стойност. Очевидният отговор е - НИЩО, тъй като в договора не е посочено нищо подобно като конкретика, напротив.... за тарифата на 6мбит/с няма никаква гаранция за скоростта(може да е 1мбит/с. може да е и 0,1мбит/с), а тарифата на 12мбит/с пише че допустимата минимална скорост е 6мбит/с(какво става, ако това условие не е изпълнено не става ясно)
Четете си договорите и когато нещо го няма записано там, следователно е възможно да не е вярно!
Не мога да разбера колко безумна трябва да е идеята, че когато потребител сключи срочен договор с фирма за определена услуга, ако фирмата не изпълнява договора(относно качество и др. параметри на услугата) потребителя не може да го развали! Тогава цялата работа се завърта около идеята, че потребителя трябва да бъде излъган(вкопчен в договор) и след това да плаща.
Но едно признавам... че БТК вече предлага и безсрочни договори, така че ако на някой му се дава 24лв. такса за инсталиране на телефонен пост и 30лв. за най-евтиния пакет, то само за 54лв. всеки човек може да пробва услугите им за един месец и след това, ако не му харесват да се откаже! Да си закрие телефония пост и да търси други варианти.