Автор Тема: Няма ли отърване от дефектна стока, все още в гаранция?  (Прочетена 1706 пъти)

emo69

  • Новак
  • *
  • Публикации: 6
    • Профил
Елена-ЗЗП е малко общо направен.Не може да си вземе парите,ако търговеца предложи ново изделие.Никъде не видях какво става,ако и \"новото \"изделие покаже дефект.Ако греша -поправи ме .

elenaaleks

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 385
    • Профил
цитирам:

Чл. 114. (1) При несъответствие на потребителската стока с договора за продажба и когато потребителят не е удовлетворен от решаването на рекламацията по чл. 113, той има право на избор между една от следните възможности:
1. разваляне на договора и възстановяване на заплатената от него сума;
2. намаляване на цената.
« Последна редакция: Януари 12, 2009, 05:24:02 pm от elenaaleks »

emo69

  • Новак
  • *
  • Публикации: 6
    • Профил
...... Елена,защо пропусна да добавиш и(2) на чл.114 ?

 да добавим

(2) Потребителят не може да претендира за възстановяване на заплатената сума или
за намаляване цената на стоката, когато търговецът се съгласи да бъде извършена
замяна на потребителската стока с нова или да се поправи стоката в рамките на
един месец от предявяване на рекламацията от потребителя.


......ще видиш пари на куково лято от търговеца.Според мен тази алинея трябва да претърпи редакзия,защото \"отменя\" чл.113.

elenaaleks

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 385
    • Профил
emo69: Един закон може да бъде прочетен по толкова начина, колкото страни, които го тълкуват. На мен не само са ми връщали пари, но са ми правили отбив от цената на стока, с която са заменяли дефектна стока.

Тайната е в това никога, ама никога да не си търсиш правата с рогата напред. Ако съм ядосана, винаги изчаквам един ден, и след това ходя при търговеца. Въпросът е ти да ги убедиш, че си прав, не те теб. А това става с търпение, усмивка и пак търпение - човек трябва да се въоръжи с много думи, с които да \"надприказва\" опонента. Така стават нещата. Това не винаги работи - следва жалба, която е винаги до централния офис, защото там ги е грижа какво мисли клиентът, докато мениджърите на магазините повече ги е грижа за продажбата, отколкото дали клиентът е доволен - все още в България конкуренцията не е да нужното ниво, макар да има достатъчно вериги магазини и малки магазинчета. Защото ако не сте доволен от Зора, отивате в Техномаркет, недоволните от Техномаркет, отиват в Технополис.... идва едно менкане на клиенти и в края на краищата - броят на клиентите за всеки магазин, в големите градове, е почти константна величина.

emo69

  • Новак
  • *
  • Публикации: 6
    • Профил
Напълно съм съгласен с теб Елена.Имам 4 рекламации ,който бяха удовлетворени .Последната беше преди месец.Служителката(финансов експерт) трепереше от яд  ,че съм се кон.със съответните хора и бързаше да ми удовлетвори искането.Само,че леко ме метнаха,като не ми предоставиха избор и ми нарушиха правата,но това е друга тема.