До exzituz
Не хвърляй потребителя в заблуда не е нужно след като потребителят е направил избор за продукт да го връща на Информация, затова, че някой „търговец” му е предоставил невярна информация относно цената или характеристика на стоката.
Чл. 4. Търговецът е длъжен да предостави на потребителя, преди придобиването на стоката или ползването на услугата, подходяща информация, позволяваща му да направи своя избор, която включва:
1. всички характеристики на стоката или услугата, които трябва да бъдат известни на потребителя, включително състава, опаковката, както и инструкция за ползване, комплектовка и поддържане;
2. цена, количество, начин на плащане и други договорни условия;
3. наличие на стоката или услугата;
4. опасностите, свързани с обичайната употреба, ползване или поддръжка на стоката или услугата;
5. условията за употреба на стоката или услугата; влиянието, което тя оказва върху други стоки и услуги при евентуална съвместна употреба или ползване;
6. условия и срок на гаранцията;
7. срок на годност.
Закона забранява обявяването на различни цени за един и същ вид стока в търговските обекти.Ако въпреки това са посочени различни цени за една и съща стока /случва се и обявени три цени – на рафт,етикет и каса/,потребителят заплаща стоката по най - ниската обявена цена. Вината не е на потребителите, че ”търговци” избиват и работят с минимум персонал за определен сектор. Според мен, това е една и от причините за разминаването и несъответствието на етикет-цена- рафт-каса.Друга тема е наемането на неквалифициран персонал и липсата на обучение.