Автор Тема: предаване на гаранционна стока в обект на продавача  (Прочетена 754 пъти)

vasilenr

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Здравейте,
бих искал да се консултирам с вас, дали смятате за редно, при положение, че дадена стока е закупена от определен магазин, но на гаранционната карта на стоката е посочен друг адрес за гаранционно обслужване-адрес на сервиз на производителя, стоката да се приеме в магазина на купувача за гаранционно обслужване.

Ирина Марудина

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 325
    • Профил
Според Закона за защита на потребителите, стоката се продава на търговеца, от който си я закупил - все пак като клиент имаш договор за тази стока именно с него. Отговорност на търговеца е вече да организира ремонта й. При това имате право да искате и да не се ремонтира, а направо да бъде заменена с нова.

alexred

  • Новак
  • *
  • Публикации: 3
    • Профил
предаване на гаранционна стока в обект на продавача
« Отговор #2 -: Ноември 22, 2010, 06:56:22 pm »
Нямате право да си искате направо парите, а само,ако търговеца не я отремонтира / за негова сметка/ или замени в срок от 1 месец. А ако няма дефект, а е купена поради грешна преценка може да искате замяна само ако той е съгласен / по закон не е длъжен /

severfen

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 75
    • Профил
предаване на гаранционна стока в обект на продавача
« Отговор #3 -: Ноември 23, 2010, 09:36:32 am »
Можеш да си искаш парите направо. В един определен случай. В закона чл. 108 и чл. 111 (1) е написано:

Чл. 108. Всяко несъответствие на потребителската стока с договора за продажба, което се прояви до 6 месеца след доставянето на стоката, се смята, че е съществувало при доставянето й, освен ако се докаже, че липсата на съответствие се дължи на естеството на стоката или на характера на несъответствието.

Чл. 111. (1) Всяко споразумение или договор, сключени с продавач преди появата на несъответствието на потребителската стока с договора за продажба, което ограничава или изключва отговорността на продавача по този раздел, е нищожно.

В превод (чл. 108) ако нещо се счупи до 6 месеца, то то е било счупено и в началото + (чл. 111 (1)) зделката е нищожна, след като търговеца ти е продал стока, която не отговаря на обещаното. Което ти дава право да върнеш стоката в магазина и да си изискаш парите ако се появи несъответствие до 6 месеца след продажбата.

обърнете ВНИМАНИЕ, че говорим за несъответствие, НЕ за дефектиране на стоката. Ако си купиш нещо и то работи и се счупи - това е ДЕФЕКТИРАНЕ. Ако си купиш мултифункционален принтер и го ползваш като принтер и след 3 месеца поискаш да си сканираш нещо и не работи - това е НЕСЪОТВЕТСТВИЕ.