Автор Тема: профилактика на климатик в гаранция  (Прочетена 5053 пъти)

bobo

  • Новак
  • *
  • Публикации: 6
    • Профил
Здравейте.

   Преди година си закупихме климатик \"CROWN ASW-H12B4/BPR\" от търговска верига \"БРОС\" гр.Ямбол.
Уредът беше монтиран от \"Ив Сервиз\" - Ямбол по препоръка на Магазина.След като беше монтиран от фирмата  ни обясниха ,че трябва да се обадим за профилактика след една година .\"Желателно е един път годишно да се извърши профилактика на климатика, като тя се извършва от техниците, които са го монтирали. Профилактиката е необходима за да се гарантира нормалната работа на компресора, количеството на фреона както и изрядното състояние на вентилатори, филтри, вентили и т.н.\"От сервиза дойдоха  за профилактика,след което ми беше поискана сумата от \"36лв\" ,за да бъде валидна гаранцията от 24 месеца, посочена в гаранционната карта.

Профилактиката не е ли безплатна в периода на гаранционния срок?

Профилактиката е неразривно свързана с гаранционната карта!!!
           
Защо се обвързва гаранционният срок с профилактиката, и не е ли това начин за отказ от гаранционно обслужване ?
 Как да постъпя ?

drajka

  • Новак
  • *
  • Публикации: 9
    • Профил
профилактика на климатик в гаранция
« Отговор #1 -: Юли 29, 2008, 09:24:53 pm »
профилактиката е за сметка на клиента

B.Trueger

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 68
    • Профил
профилактика на климатик в гаранция
« Отговор #2 -: Юли 30, 2008, 04:02:11 pm »
Гаранцията при ел-домакинските уреди се дава само при ползване на уреда по предназначение и според инструкциите, но тя не е свързана с допълнителни заплащания. Във Вашия случай поисканата сума директно покачва началната покупна цена - това е начин за нелоялна конкуренция. Има климатици напр. по 600 лв. с гаранция 2 години. Има и други климатици напр. по 560 лв., но ти искат 30 лв. след една година и 30 лв. след още една, т.е. станаха общо 620 лв. Тогава кой климатик е по-евтин?

Ако климатикът Ви покаже дефект в гаранционния срок, независимо дали му е извършвана профилактика или не, НАСТОЯВАИТЕ ДА СЕ ИЗПЪЛНЯТ ГАРАНЦИОННИТЕ ЗАДЪЛЖЕНИЯ без много увъртания. Останалото е \" ... ако мине \".

bobo

  • Новак
  • *
  • Публикации: 6
    • Профил
профилактика на климатик в гаранция
« Отговор #3 -: Юли 31, 2008, 10:04:04 am »
blagodarq mnogo

IvanBaraban

  • Новак
  • *
  • Публикации: 3
    • Профил
профилактика на климатик в гаранция
« Отговор #4 -: Август 02, 2008, 09:51:00 pm »
Да, точно така! Абсолютно са длъжни от фирмата, която Ви е продала и монтирала климатика да ви го ремонтират безплатно ако стане събитие с него описано в гаранционната карта и условията /пробив, теч на фреон, падане на компресията, лошо охлаждане и топлене/. За да ви важи гаранцията още 1 година и така нататък, трябва да си платите сумата за подновяването и. Друг е въпросът, че повечето фирми го усукват по Килифарски, ако стане гаф. При нашата фирма стана точно така, но ги натиснахме и дори заплашихме с някои инстанции, след което го напълниха с фреон.
Дано съм бил полезен!

B.Trueger

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 68
    • Профил
профилактика на климатик в гаранция
« Отговор #5 -: Август 06, 2008, 08:43:58 am »
Т.нар. \"профилактика на климатик\" е израз, който се употребява само от лаиците. Всеки запознат с материята знае, че на един климатик, който е в изправност, не се прави друго, освен да се избърше праха и да се измият филтрите през 10-12 месеца. Замерването на налягането с манометри и всяко пипане на вентила може да доведе до изпускане на фреона ! Не позволявайте да се прави това ! Обяснението за това е, че с течение на времето и под действието на студ (летен режим) и топлина (зимен режим) уплътнителната гумичка на вентила загубва частично своята еластичност и други качества, макар и да е от много качествен еластомерен материал.

(За проба: извикайте техниците за \"профилактика\" и наблюдавайте действията им. Ще видите, че правят \"нищо, но от сърце\".)

bobo

  • Новак
  • *
  • Публикации: 6
    • Профил
профилактика на климатик в гаранция
« Отговор #6 -: Август 21, 2008, 06:38:34 pm »
След подадена жалба в КЗП получих отговор ,че фирмата неправомерно ми е поискала сумата с цел удължаване на гаранцията.
Незаплащайте профилактиката !!!

мацето

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
профилактика на климатик в гаранция
« Отговор #7 -: Август 27, 2008, 08:42:30 am »
Бобо, би ли ми казал на какъв текст и от кой закон  се позоваха от КЗП, т. к. и на мен скоро ми предстои профилактика на климатика и 100%  ще ми искат 36 лв. за т. нар. \"профилактика\". Благодаря ти предварително!

bobo

  • Новак
  • *
  • Публикации: 6
    • Профил
профилактика на климатик в гаранция
« Отговор #8 -: Август 30, 2008, 01:16:54 pm »
Четете си внимателно условията на гар. карти.Никъде не пише за годишна профилактика и обвързване с гаранцията.

Сега, има един много тънък момент.В повечето случаи фирмите вносители и тези продаващи климатици, нямат нищо общо с монтажните групи които правят профилактиката.Ако не беше така ,може просто таксата за профилактика да се включи в продажната цена на климатика ,т.е. да се даде предварително .Това нещо може да се постигне като фирмата продавач, включи таксата за профилактика, в цената на климатика и след това я даде на фирмата за монтаж и подръжка.По-този начин може да  задължи  въпросните да следят за изпълнението на годишната профилактика.Или към гар.карта да се приложи:
\"Профилактиката е необходима не само за удължаванена гаранцията, но и на живота на климатика. Нашият монтажен център поема гаранцията на Вашия климатик и извършва профилактика веднъж годишно, която се заплаща допълнително според ценоразписа.\"

elenaaleks

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 385
    • Профил
профилактика на климатик в гаранция
« Отговор #9 -: Август 31, 2008, 11:51:50 am »
Търговците си правят големи пасове когато става въпрос за климатиците, и не само, хората им вярват на измишльотините, те продължават да си измислят нови правила.... Всъщност ако прочетете ЗЗП ще видите, че там нищо не пише за сервиз. В първите 2 години след покупката трябва да се обръщате само към търговеца, било то за сервизно обслужване или повреда. Макар новият ЗЗП вече не е толкова нов, все още търговците ме пращат в сервиза да нося стоката. Последно Практикер ми тръшнаха закона под носа да съм им покажела къде го пишело това - като им го показах - казаха: Добре, ама ще отнеме повече от 30 дни - викам добре и на ум: на 31-вия ден идвам да разваля договора....

numa

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
профилактика на климатик в гаранция
« Отговор #10 -: Ноември 26, 2008, 05:23:14 pm »
За 1 година климатикът ми Самсунг 12 инвертор се наложи 4 пъти да бъде пълнен с фреон.Възмутена съм от техниците на които се налагаше в продължение на две седмици всеки ден да звъня.Казваха ден и никой не идваше и така при всяка повреда.Дори не бяха вписали едното зареждане с газ в гаранционната карта. От Техномаркет си изтриваха ръцете, че са прeдали поръчката на Иван.Въпросния Иван ми затваряше телефона.От две седмици съм пак  без климатик и така до кога незнам,а гаранцията си тече.Докога ще ни разиграват като маймуни ,нали им плащат, някой не ги ли контролира тези ивановци?!  Интересува ме дали могат да ми сменят климатика след три еднакви вписани повреди, в случая изтичане на газ?

elenaaleks

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 385
    • Профил
профилактика на климатик в гаранция
« Отговор #11 -: Ноември 26, 2008, 06:20:15 pm »
незнам защо изобщо се обаждате на Иван. Отивате в Техномаркет и казвате, че климатикът ви не работи. Искате това да бъде вписано в книгата за рекламации, отивате си удома и чакате 30 дни. Ако до 30 дни не ви го поправят - връщате се и разваляте договора. При условие, че ви е поправян климатика, можете да изявите желание или за смяна, или за възстановяване на сумата. Ако аз бях на ваше място, при условие, че са ме разигравали толкова време, бих написала писмена жалба до технополис с копие до КЗП и бих описала всичко, включително \'прупуска\' да се впише в книгата за рекламации.... Не забравяйте да поискате входящ номер на жалбите или да ги изпратите препоръчани с обратна разписка.

успех