Автор Тема: Попълване на гаранционната карта  (Прочетена 1426 пъти)

Lili11

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
Попълване на гаранционната карта
« -: Октомври 31, 2008, 11:17:14 am »
Здравейте, прави ми впечатление, че на много места вече не попълват гаранционните карти при закупуване на стоката. Правилно ли е това. Няма ли да доведе до проблеми при рекламации?

Alex17

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Попълване на гаранционната карта
« Отговор #1 -: Ноември 23, 2008, 02:27:04 pm »
при нас стана гаф: нашите си купиха прахосмукачка иии им казаха че регистрацията на продукта става в Интернет чрез попълване на електронен гаранционен формуляр. Там обаче се исаше сериен номер на продукта, който не знаехме.нямаше нито по самата прахосмукачка, нито по кашона, нито по ръководството за употреба... и понеже прахосмукачката не беше купена от нашия град... родителите ми решиха да не ходят да се занимават отново...
иии познайте - няколко месеца и вече не работи както трябва а гаранция - няма.

еlenaalex2

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 91
    • Профил
Попълване на гаранционната карта
« Отговор #2 -: Ноември 24, 2008, 08:38:05 am »
Всеки търговец, който Ви продаде нещо и вземе пари, носи задължения по Закона за ЗП. Това важи разбира се, ако продажбата е на частно лице, а не на фирма - както е при Метро, те не носят отговорност по този закон. Самата продажба се удостоверява достатъчно категорично с платежен документ - касов бон, фактура или др., където да има цената и наименованието на стоката (модела и серийния номер). Всякакви хитрости, като попълване на формуляри по интернет или както е при климатиците - всяка година за профилактика по 40 лв., НЕ ВАЖАТ.

ellyto

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Попълване на гаранционната карта
« Отговор #3 -: Ноември 24, 2008, 08:42:19 pm »
zdraveite,iskam samo da razbera normalno li e na tabelkite na iredite v magazini \"zora\" tam kadeto se pishat harakteristikite na pishe 4e garanciqta e 24 meseca, a vsu6tnost da populvat garancionnite karti s 12 mase4na garanciq.i na kraq da se obqsnqt 4e malkite uredi sa s 12 mase4na garanciq no prosto imalo gre6ka na tabelite za6toto taka sa im gi izpratili ot centralata!ne e li tupo da se podvejdat klientite!a su6to taka da probvat uredite bez tvoe prisastvie.

Ирина Марудина

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 325
    • Профил
Попълване на гаранционната карта
« Отговор #4 -: Ноември 25, 2008, 09:10:23 am »
Задължението на търговецът по Закона за защита на потребителите е да гарантира за уреда (и да го поправя и подменя) в рамките на 2 години от покупката. Така че дори дребния ви уред да се повреди след година и половина, пак отивате при търговеца и искате да отстрани проблема!

Попълването на гаранционна карта, до колкото аз знам, е нужно само ако търговецът дава някаква по-голяма гаранция от предвидената в Закона - например повече години, или безплатни консумативи. Другото си го имате и без тази книжка.