Автор Тема: Гаранционно обслужване  (Прочетена 984 пъти)

innumerus

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Гаранционно обслужване
« -: Декември 09, 2008, 07:53:57 pm »
Преди 6 месеца закупих скъп апарат от магазин за мобилни телефони.От тогава почти непрекъснато е в сервиза им като постоянно измислят доводи да не възстановят сумата която съм платил за него.Моля за съвет как да постъпя?

elenaaleks

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 385
    • Профил
Гаранционно обслужване
« Отговор #1 -: Декември 09, 2008, 08:59:45 pm »
Ами просто няма да отстъпвате - ваше право е да изберете дали даден продукт да бъде поправен, заменен или да ви бъдат върнати парите. При следващ проблем, занесете апарата в магазина, поискайте рекламацията да бъде вписана в книгата за рекламации и изявете желание да ви бъде сменен апарата или да ви върнат парите. Ако ви откажат, не оставяйте апарата за поправка, напишете жалба до КЗП и копие до магазина.

Доводи винаги могат да се измислят - отделете един час и прочетете закона - само така можете да отговорите адекватно на доводите им и да си защитите правата.

Cambodja

  • Редовен потребител
  • ***
  • Публикации: 248
    • Профил
Гаранционно обслужване
« Отговор #2 -: Декември 10, 2008, 09:59:10 pm »
Не бих казал, че е точно така. В моя случай като исках да сменя дефектен апарат с друга марка не даваха, казаха да пиша до КЗП. Е, писах, стигнахме и до помирителна комисия - поне аз. Те като не са дошли два пъти по законите КЗП не може нищо да направи и остава само да ги съдя. Само, че те имат законов гръб, че могат първо да ремонтират чисто новия ми телефон и тогава евентуално да се мисли нещо друго.
КЗП се мъчи, но няма узаконени правомощия за оказване на натиск.

tzetza

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Гаранционно обслужване
« Отговор #3 -: Декември 11, 2008, 09:01:30 am »
ПРЕДИ МЕСЕЦ ЗАКУПИХ ПАСОТОР ОТ КАУФЛАНД- МЛАДОСТ - SAPIR КИТАЙСКИ. ПРИ РАБОТА С НЕХО /РАЗБИВАНЕ НА ХАЙВЕР С ОЛИО/ СЕ НАГРЯВА В РЪЦЕТЕ МИ МНОГО. ПРИ НАТИСКАНЕ НА БУТОНА, ИЛИ САМО ПРИ ТРЕПКАНЕ НА ПРЪСА ЛАМПИТЕ В ПОМЕЩЕНИЕТО ПРИМИГВАТ. СЛЕДВА ЛИ ДА СЕ ПРЪСНЕ В РЪЦЕТЕ МИ ЗА ДА ГО РЕКЛАМИРАМ

elinor

  • Новак
  • *
  • Публикации: 3
    • Профил
Гаранционно обслужване
« Отговор #4 -: Декември 16, 2008, 11:12:12 am »
Моля дайте съвет как да постъпим?Закупихме хладилник /известна марка/ от новооткритата търговска верига в Кюстендил.След известно време работа от хладилника започна да се чува звук от към компресора сякаш нещо даваше на късо.Сякаш всеки момент ще изгърми.Обърнахме се към магазина и какво стана!Изпратиха сервизна група взеха хладилника и след време го върнаха като казаха ,че му няма нищо.Но той си беше както преди.Извикахме ги втори път те пак го взеха като при транспортирането още на тръгване хладилника падна в микробуса на сервизната група.Нищо!Сега искат да ни го върнат с обясненията че на хладилника пак нищо му няма.Още не сме го видяли,ами ако са го повредили при транспортирането?Как да постъпим.Та ние закупихме чисто нов хладилник,който не струва лев и два.
« Последна редакция: Декември 16, 2008, 11:38:45 am от elinor »

elenaaleks

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 385
    • Профил
Гаранционно обслужване
« Отговор #5 -: Декември 16, 2008, 11:50:19 am »
Може и да не са го повредили при транспортирането.... не се хващайте за неизвестни в бъдеще време.

Колкото до проблемa - защо трябва да го мъкнат в сервиза, при условие, че могат да дойдат и да чуят как работи.... а ако са го чули как работи и са решили да го вземат, защото звукът издава някаква повреда, защо пък ще ви го връщат с бележката, че нищо му няма.....   нещо не ми се връзва точно тази част
« Последна редакция: Декември 16, 2008, 07:29:03 pm от elenaaleks »

elinor

  • Новак
  • *
  • Публикации: 3
    • Профил
Гаранционно обслужване
« Отговор #6 -: Декември 16, 2008, 12:12:28 pm »
И на мен не ми се връзва!В сервиза бил включен доста време и не издавал този звук.Какви документи трябва да изискам след поредното вземане?Това вписване в книгата за рекламаций кой трябва да го направи?Какви права имам аз ако пак не е както трябва?За първи път се сблъсквам с такива проблеми.И ми се струва че защото аз не знам правата си като потребител от магазина и сервиза към него ме баламосват както си искат.Всички документи за хладилника са в тях.Направо ще полудея!Надявам се да няма повреди от транспортирането защото иначе направо ще откажа да го взема !В крайна сметка не знам какво ще става!Довечера ще ходя да се разправям!
« Последна редакция: Декември 16, 2008, 12:19:32 pm от elinor »

elinor

  • Новак
  • *
  • Публикации: 3
    • Профил
Гаранционно обслужване
« Отговор #7 -: Декември 16, 2008, 01:04:06 pm »
Знаете ли какво ?В тая държава не останаха хора!Всичко е вълци!Защо като хора не ти кажат такъв и такъв е проблема !Така стоят нещата ние повече нищо не можем да направим обърнете се към някой друг!Направете това и това.А какво се случва ходене на горе на долу изричане на безброй празни приказки и накрая?Да си си отварял очите!Да а ма хладилника няма сърце та да му чуеш пулса и да прецениш има ли аритмия или не!Опаковката хубава дето се казва ,а от вътре мухлясало.Ако е хляб да го хвърлиш на кучетата ама е хладилник него какво да го правиш накрая? Кучешка колибка ?Бая скъпа колибка ще да е! На там са тръгнали нещата!

elenaaleks

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 385
    • Профил
Гаранционно обслужване
« Отговор #8 -: Декември 16, 2008, 02:49:02 pm »
При повреда трябва да отидете при търговеца, не в сервиза. Това е за стоки до 2 години от закупуването им. Търговецът трябва да впише рекламацията в клнигата и съответно да ви даде документ. От датата на този документ тече месечния срок за доставка.

Най-добре е да си вземете хладилника и ако пак покаже повреда - отивате в магазина.

Добре е и да прочетете ЗЗП

Може да се обадите и на КЗП за повече информация относно правата ви на 0700 111 22
« Последна редакция: Декември 16, 2008, 02:51:05 pm от elenaaleks »