Автор Тема: Гаранция на Мтел  (Прочетена 1934 пъти)

Naso

  • Новак
  • *
  • Публикации: 8
    • Профил
Гаранция на Мтел
« -: Февруари 02, 2007, 11:37:22 am »
Извинявайте че нямам време за да прочета нацяло законите, но ме интересува едно нещо:
Колко време може да ми \"отремонтирват\" телефон в сервиза на Мтел по закон...Чух някъде че по закон нямат право да го държат повече от 1 месец и ако до този период не е отремонтиран трябва да му го заменят с нов
Това така ли е?

Ирина Марудина

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 325
    • Профил
Гаранция на Мтел
« Отговор #1 -: Февруари 02, 2007, 11:46:27 am »
Виж това мое мнение.

genie

  • Новак
  • *
  • Публикации: 28
    • Профил
Гаранция на Мтел
« Отговор #2 -: Февруари 07, 2007, 09:04:02 am »
Гаранцията на М-тел е като израза: \"Гаранция-Франция!\" Аз лично съм купувал 3 апарата от тях и трите показаха дефекти още на 1-вия ден експлоатация.И понеже и трите телефона съм взимал по време на \"промоция\",започвам да си мисля,че М-тел продават само боклуци в тези кампании?!

Naso

  • Новак
  • *
  • Публикации: 8
    • Профил
Гаранция на Мтел
« Отговор #3 -: Февруари 12, 2007, 09:37:57 pm »
А какво се случва , ако апарата е закупен на фирма? Важат ли всички тези неща в новия закон? За 30 дневния сервизен период?

Ирина Марудина

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 325
    • Профил
Гаранция на Мтел
« Отговор #4 -: Февруари 13, 2007, 09:59:13 am »
Не съм адвокат, но в ЗЗП пише:
Чл. 1. (1) Този закон урежда защитата на потребителите, правомощията на държавните органи и дейността на сдруженията на потребителите в тази област.

(2) Целта на този закон е да осигури защита на следните основни права на потребителите: ...


А в Допълнителните разпоредби е дефинирано кой е потребител  :
§ 13. По смисъла на този закон:

1. \"Потребител\" е всяко физическо лице, което придобива стоки или ползва услуги, които не се предназначени за извършване на търговска или професионална дейност, и всяко физическо лице, което като страна по договор по този закон действа извън рамките на своята търговска или професионална дейност.


Фирмата не е физическо лице, така че моето (некомпетентно мнение) е, че защита на фирмите не е от обсега на ЗЗП. Може би трябва да се погледне Закона за задълженията и договорите.

Naso

  • Новак
  • *
  • Публикации: 8
    • Профил
Гаранция на Мтел
« Отговор #5 -: Февруари 13, 2007, 11:14:12 am »
Лошото е че там не намерих нищо :(
Явно ще се консултираме с адвокат

Naso

  • Новак
  • *
  • Публикации: 8
    • Профил
Гаранция на Мтел
« Отговор #6 -: Февруари 13, 2007, 02:14:13 pm »
Отново се потвърждава мнението ми за великата държава, в която живеем :)
Преди малко се консултирах с човек от КЗП, който каза че като става въпрос за отношения м/у 2 фирми, нещата се решават само в съда...Интересно, една и съща вещ трябва да бъде върната в 30 дневен срок или обезщетена, или ако е закупена на фирма може да ти я държат и 3 години
Адскиии свежо :)

borg

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
Гаранция на Мтел
« Отговор #7 -: Февруари 13, 2007, 04:05:03 pm »
а какво става ако веднъй вече се е развалил телефона, минало е повече от месец, поправили са го , взел съм  го , но пак се развали след няколко дена??
мога ли да си искам директно парите?

genie

  • Новак
  • *
  • Публикации: 28
    • Профил
Гаранция на Мтел
« Отговор #8 -: Февруари 14, 2007, 01:22:51 pm »
Аз имах такъв случай с първите два апарата(от общо 3),които съм купувал от М-тел.Само си късах нервите,губех по над 400 тел.номера и друга важна за мен информация и нищо.Накрая (след 3-тото носене в сервиза )ми писна и си купих нов апарат(3-ти поред),пак от М-тел и пак същите проблеми ме споходиха!Не съм го носил в сервиза,защото не искам да загубя пак ценна информация и контакти,а пък там не предлагат прехвърлянето им на никакъв носител.При предишните ми премеждия със сервиза им (в Централни Хали),ми казаха,че могат да сменят апарата с нов само ако дефекта не може да бъде отстранен.Да,обаче след всяко отстраняване се появяваше нов такъв(дефект).Тогава какво правиме?! Мога само да ви посъветвам да не купувате апарати оттам и да се обвързвате с каквито и да било договори покрай \"промоции\" и всякакви такива!
« Последна редакция: Февруари 16, 2007, 01:30:23 pm от genie »

Naso

  • Новак
  • *
  • Публикации: 8
    • Профил
Гаранция на Мтел
« Отговор #9 -: Февруари 14, 2007, 08:57:27 pm »
Нали има нов закон - там мърдане няма... Въпроса е да не си ги купувате на фирми :)

Силвия Лилова

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
Гаранция на Мтел
« Отговор #10 -: Март 15, 2007, 04:44:17 pm »
Здравейте.И аз имам проблем с Мтел. На 19.02.2007г. закупих телефон нокиа 6288 на лизинг. На 13.03.2007г. телефона отказа да работи-нещо стана с дисплея му,алармата звъни, а дисплея не свети. Указатела се обърна наопаки. Телефона е с 2 години гаранция.Занесох го в Сервизен център Плевен. От там ми казаха, че трябва да сменят дисплея и лентовия кабел. Искам да си потърся правата. Още не съм започнала да го изплащам този телефон. Затова се обръщам към вас. Ако може или да ми се намали лизинга или да ми се замени апарата с чисто нов. Това са 600лв., ако за Мтел не са пари, за мен са. Помогнете ми към кого да се обърна и да потърся правата.

genie

  • Новак
  • *
  • Публикации: 28
    • Профил
Гаранция на Мтел
« Отговор #11 -: Март 17, 2007, 01:45:50 pm »
Аз бих отишъл в М Тел и на момента бих скъсал договора пидписан с тях!Мошенници !

beti

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Гаранция на Мтел
« Отговор #12 -: Март 08, 2009, 08:55:16 am »
Купх телефон за 1000 лв.на четвартия месец се прецака-изгоряха му пиксели на дисплея.Дадох го за ремонт а те ми казаха че има влага и окисление и ми анулираха гаранцята.Телефона не е мокрен! Какво да направя? Помогнете!

nevestulkata

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
Гаранция на Мтел
« Отговор #13 -: Март 13, 2009, 02:26:24 pm »
Това лято 08г. си купих от магазин \"М свят\" във Варна телефон Сони Ериксон. След около месец започна да се изключва тел-а,нямах време на момента да занеса телефона за ремонт,т.к. постоянно бях в командировки извън Варна,просто го изваждах от джоба си и отново го включвах. Септември месец тотално се изключи и започнах да ползвам стария си телефон.Най-накрая октомври месец занесох Сонито на ремонт,оставих го във магазина,обясних какъв е проблема,за връщане на парите или подмяна въобще не говорихме тогава.След около 10-на дни ми върнаха отремонтиран телефона,бяха му сменили софтуера,ясно е че си загубих всичките тел.номера,добре че ги имах записани на обикновен тефтер,но и не виждам какво общо има изключването с смяната на софтуера.Та вече отремонтирания телефон работи около 2 седмици и отново тотално се изключи,този път го занесох веднага за ремонт и съответно попитах за някаква подмяна или връщане на парите.Служителите на фирмата ми обясниха че е възможна подмяна само ако дадения телефон е връщан за ремонт 3 пъти с един и същи проблем.Отново след около седмица си взимах вече 2 пъти отремонтиран телефона,този път не ми обясниха какъв ремонт са правили,но ме помолиха в случай че се изключи отново да си харесам някой друг телефон на същата себестойност,за техен късмет след втория ремонт телефона работи безпроблемно.

elenaaleks

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 385
    • Профил
Гаранция на Мтел
« Отговор #14 -: Март 13, 2009, 03:26:53 pm »
Никъде в закона не е казано, че трябва един проблем да се появи 3 пъти (защо не 5 или 20 примерно), за да ви върнат парите или заменят телефона. Под замяна се разбира даване на същия телефон, а под връщане на парите - връщане на парите, не избиране на нов телефон на подобна цена. А това какво са правили на телефона трябва да го пише в документите, които съпътстват телефона при поправка, не да ви го казват.

beti - не е необходимо да е мокрен, за да има влага и окисление. Има едно физично явление, наречено кондензация - което ще рече, че телефонът не е бил добре уплътнен, а сега ви карат вие да плащате. напишете жалба.