Автор Тема: Проблеми с Виваком  (Прочетена 71619 пъти)

tsvety ikovska

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Жалба срещу Виваком
« Отговор #90 -: Юни 16, 2012, 01:48:54 pm »
Здравейте.Аз съм абонат на Виваком от доста време и до сега не съм имала проблеми,но миналият месец ми направи впечатление,че в месечната фактура имам натчисления за смс услуги,които не съм ползвала. Този месец пак имам такива към 0781972 и 0781922 на стйност 26лв.,изпратени на една и съща дата с интервал между тях от няколко секунди ,без да съм пращала такива.Звънях на 123 два пъти .Първия  път ми казаха ,че това най-вероятно е някаква игра ,за която съм се регистрирала през интернет.Втория път ме попитаха сигурна ли съм, че е игра или е секс телефон и че нищо не могат да направят или да ми дадат информация как да спра това.Така съм пинудена да плащам  услуги ,които не съм ползвала.

Радослав Георгиев

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Жалба срещу Виваком
« Отговор #91 -: Юни 19, 2012, 12:18:58 am »
Здравей присъединявам се към теб и мен ме ужилиха днес и бих искал да си получат заслуженото. Не ми е за парите, а за отношението, писна ми да ме цакат ;) Пиши ми на e-mail: bl00dt3ars@abv.bg

Боряна Петкова

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
Жалба срещу Виваком
« Отговор #92 -: Август 01, 2012, 06:30:27 pm »
Здравейте,
Обръщам се към Вас със следната  молба:
ПОМОГНЕТЕ ! Преди седмица ходих в офис на М-тел за да си прехвърля домашния телефон , който е към  ВИВАКОМ - пренос на данни ., от един оператор към друг за по ниска тарифа и друг тарифен план , който ме устройва ..,, но така и не се получи,  тъй като от М-Тел ми казаха , че съм имала сключен договор към ВИВАКОМ за 1г. без да знам - НИТО НЯКОЙ МИ СЕ Е ОБАДИЛ НИТО СЪМ ПОДПИСВАЛА КАКВОТО И ДА Е ., водят ме на план , който не само не ме устройва , но и към него е имало и промоция - безплатен телефон, който не съм получила ...просто нищо , но насреща от нищото излиза ДОГОВОР ОТ РАЗСТОЯНИЕ за който аз не съм уведомена  !
ТОВА СИ Е \"РЕКЕТ\" от тяхна страна !
Моля за извинение , но това е абсурд - утре ден ще ми продадат и жилището , без да сйм уведомена ...от разсояние !
Искрено Ви моля, за съпричасност и взимане на становище ОТНОСНО НАРУШЕНИ ПРАВА !!! \"АЗ\" - КЪДЕ САМ , ЛИЧНОТО \"АЗ\", в случая взима се решение от мое име без уведомление !
Желая да прекратя договора си с ВИВАКОМ ,като НЕЛОЯЛЕН ЗА МЕН ОПЕРАТОР ! Помогнете !!!
БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО !

gogodif

  • Новак
  • *
  • Публикации: 11
    • Профил
Жалба срещу Виваком
« Отговор #93 -: Август 02, 2012, 09:57:39 pm »
И на мои възрастни близки Виваком бяха \"преписали\" договор чрез \"сделка от разтояние\".Веднага влязох в сайта им в Общите условия.Според тях при \"сделка от разтояние\" трябва да ти се обадят,да ти се представят и подробно да ти обяснят условията за сключване на нов договор.И ако ти се съгласиш,трябва да ти изпратят по пощата или по куриер в писмен вид новия договор.И ти,след като го прочетеш и не се обадиш в рамките на седмица на тел.123,че не го желаеш,влиза в сила.Тъй като,разбира се, нищо подобно нямаше,изпратих жалба чрез сайта им,в който настоявах да ми се предостави звуковия файл от \"обаждането\" им и копие от обратната разписка,с която уж сме получили писмения договор.Изпратих същевременно и жалба до КЗП.След по-малко от месец получих отговор от Виваком,че \"договора\" е прекратен и отговор от КЗП,където ме уведомяваха за същото.Освен за последното пишеха,че получават много жалби за \"сделка от разтояние\" и ще предприемат нужните действия да се прекрати тази порочна практика.Веднага прехвърлихме номера към М-тел,въпреки че дотогава нямахме такова намерение и сме много доволни.

Елеонора Драндарова

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
Жалба срещу Виваком
« Отговор #94 -: Август 09, 2012, 01:19:31 pm »
Мили хора, току що и аз писах жалба до КПЗ, много ме съмнява,че дори ще я прочетат.....думи нямам за Виваком, думи нямам с които да изряза колко ме е яд вече на тях. Преподписаха ми договора миналата година, без изобщо да ме уведоми никой, някакви бесни сметки, като аз почти не го ползвам този телефон. Просто нямам думи..

Елеонора Драндарова

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
Жалба срещу Виваком
« Отговор #95 -: Август 09, 2012, 01:20:18 pm »
На баща ми преди няколко месеца бяха казали,че пращал смс-и сам до себе си.............

Светла Николова

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Съвет за наглите Виваком
« Отговор #96 -: Август 16, 2012, 05:09:15 pm »
Здравейте и от мен!
След годишно лутане и питане,най-накрая се реших да направя решителната крачка.
За какво става въпрос-злополучен абонат на Виваком трио съм от 1 година,а на интернет- от 3.
Попрочетох предходни мнения от препатили като мен.Де факто няма значение какъв ти е компютъра,софтуера ит.н,къде живееш-интернета им е такъв.Ние също постоянно си щракаме копченцето на модема,чакаме и се нервираме.
За телевизията пък изобщо да не говорим!!!
Дори при спокойно и топло лятно време сигналът прекъсва ( да кажем средно-на всеки час по 2 минути).Загледаш се в нещо интересно и аха нещо да стане-не можеш да го видиш.
Навръх Нова година пък съпругът ми си дежуреше с метличка на терасата,за да замита обилния сняг,който засипваше антената.
Няма да се впускам в повече подробности.
Изчакахме да ни изтече договора и отидох в офиса на Виваком.Знате колко са омайни,когато трябва да ти набутат нещо,но да се откажеш,трябват волски нерви.
Дано някой има полза от това мое преживяване,за да си го спести!

Борис Йорданов

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Съвет за наглите Виваком
« Отговор #97 -: Август 23, 2012, 12:19:50 pm »
извинете, как се пубикува нова тема, защото не мога да намеря от къде? извинявам се за сплама в темата

egotseva

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 98
    • Профил
Re: Съвет за наглите Виваком
« Отговор #98 -: Ноември 21, 2012, 03:04:27 pm »
Здравейте,

Прочетох публикациите в тази част на форума. За съжаление когато имаме личен проблем - се оплакваме, а не участваме в организирани мероприятия и събития. Имаше такива срещу мобилните оператори - ходиха 20-30 човека. Признавам си, че и аз не ходих. Беше през уикенда, студено и т.н. Все пак имаше някакъв ефект - даде се гласност и се информира обществото, че проблемите са сериозни. Мисля, че нещата станаха по-добре след осигуряване на преносимостта на номерата и след отпадане на автоматичното подновяване на срочните договори, които можеше да се прекратят само ако платиш неустойка в размер на всички такси до края на договора. Извода от цялата дандания с мобилните оператори е, че потребителите са силни само ако са организирани.

Като юрист Ви призовавам да изчитате внимателно Общите условия преди да подпишете договора. Ако нещо не разбирате, консултират със свой познат юрист или почетете из интернет. Пишете в този форум и питайте. Ще Ви бъде отговорено и ще бъдете посъветвани какви са правата Ви и как да постъпите. Но го правете преди да подпишете договор, а не като на вратата Ви почука съдия-изпълнител. Ако стигнете до него, дори да имате основателни възражения, трудно може да Ви се помогне. Или поне не без да се води ново дело, което е трудно и означава първоначално плащане на всички такси и разноски по делото, макар и в последствиеда Ви бъдат възстановени тези суми ако го спечелите тези.

palleo

  • Новак
  • *
  • Публикации: 6
    • Профил
Re: Съвет за наглите Виваком
« Отговор #99 -: Януари 10, 2013, 08:10:07 pm »
Форумци, не подписвайте нищо на сканиращото електронно устройство в офисите на VIVACOM. Поднасят ви го невинно с твърдение, че това било "електронен подпис за вашата сигурност при бъдещите ви взаимоотношения с тях по-нататък", а после се оказва, че сте подписали непрочетен от вас договор. Настоявайте да се подпишете на хартия, за да бъдат принудени да ви покажат текста, който иначе са скрили от вас. На Коледа служители на VIVACOM ми създадоха проблеми с горното и с откровена заблуда за параметрите на питаната от мене услуга. Веднага депозирах оплакване в БТК (фирмата с търговска марка VIVACOM) и в Комисията за защита на потребителите. Не знам дали ще има резултат от тяхна страна, но най-важното е ние - клиентите, да не допускаме повече подобни издевателства над нас. Направо ви пускам историята, както е описана в оплакването ми.

"На 26.12.2012 г. в бизнес център на VIVACOM № 4133, София, ул. „Граф Игнатиев” 47 с мене беше сключен договор за предоставяне на услугата „мобилен интернет” с абонаментен план  Traffic Unlimited XS+ на цена  5,90 лв/мес.  и срок 2 години, но при следните неприемливи за мене и за закона обстоятелства:
   1) В предварителния разговор служителите  на офиса ми дадоха непълна и невярна информация за някои технически и финансови параметри на услугата по горния абонаментен план, без да назовават името му.
   2) Служителите премълчаха, че съществуват и други абонаментни планове, като при справката по-късно се оказа, че са представили пред мене някои по-добри техни параметри като атрибути на споменатия план.
   3) Не ми бяха дадени за предварително запознаване текста на договора и Общите условия на БТК за сключване на договори с клиенти. Беше ми поднесено само сканиращо устройство за подпис, без обяснение, че с това подписвам невидян от мене до този момент договор.
   4) След прочитане на разпечатания и подписан в заблуждение договор се оказа, че не съм съгласна с или не съм била информирана за редица текстове, за които иначе се декларира моето съгласие, вкл. и за точния абонаментен план;
   5) След запознаване на място с всички абонаментни планове за мобилен интернет от списанието на VIVACOM за м. декември 2012 г.  направих рекламация (около 30 минути след „сделката”) с искане абонаментният ми план да бъде променен от план  Traffic Unlimited XS+ на Traffic Unlimited S на цена 10 лв./мес. и срок 1 година. Беше ми отказано с аргумента, че договорът вече е подписан, като отново ми беше поднесена невярна и заблуждаваща информация.
   6) При възникналия спор не бяха приети основанията ми, описани по-горе, както и цитираното от мене законово право на клиента да върне стоката или услугата в 7-дневен срок. На този етап отношението към мене стана неучтиво, преминало в арогантност и викове да напусна офиса, защото нямали време да се занимават с мене по Коледа.
   В разговорите участваха 4-5 служители на офиса, от които 2-ма се държаха сравнително учтиво. Специално се оплаквам от служителките Марине Манукян и Бойка Василева за:
   -съзнателна заблуда на клиента (мене) за условията на предоставяната от БТК услуга и за условията на договора;
   -неспазване на   правилата за сключване на договор с БТК и нарушаване на законови права на клиента (мене) ;
   -неучтиво и грубо отношение към клиента (мене).
   Отново държа да предявя искането си към БТК да бъде анулиран сключеният при горните неприемливи обстоятелства договор за получаване на услугата „мобилен интернет” с абонаментен план  Traffic Unlimited XS+ на цена  5,90 лв/мес.  и срок 2 години..."

Boogy

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 93
    • Профил
Re: Съвет за наглите Виваком
« Отговор #100 -: Януари 11, 2013, 09:03:44 pm »
Във вашия случай са нарушени поне две потребителски права:
1. Описаното от Вас категорично може да се класифицира като "нелоялна търговска практика", която е забранена от Закона за защита на потребителите (чл. 68 б-е).
Лошото е, че има проблем е в механизмите за прилагането на такава забрана. В случая категорично имате право, но операторът отказва да го уважи. Единствената ви възможност е, да подадете жалба за нелоялна търговска практика в КЗП, която ще си остане неуважена, тъй като КЗП не е разследващ орган и не може да взима решения базирани на свидетелски показания, а само на документи. Ако все пак се произнесе с решение във ваша полза, то договорът ви автоматично става нищожен.

2. Правото да развалите договора в 7 дневен срок по Закона за електронните съобщения също не е уважено. В тази ситуация единствения ви правилен ход е, да заведете писмено желанието си за отказ и да си вземете входящ номер. Става също и с писмо с обратна разписка. Но ми се струва, че вече е малко късно за този съвет.

Споменатата практика за подписване с електронно устройство обаче май ще породи нови притеснения. Струва ми се, че след като имат сканирания ви подпис като нищо могат да злоупотребят и да го поставят под всякакъв вид договор. Това е много тревожно и ще трябва да се сезира Комисията за регулиране на съобщенията, за да се инспектира тази система и най-вече да се даде отговор на въпроса - може ли да се запази в тяхната система сканирания подпис на потребителя.
Ако може, става страшно не само за вас.

palleo

  • Новак
  • *
  • Публикации: 6
    • Профил
Re: Съвет за наглите Виваком - za Boogy i vsi4ki
« Отговор #101 -: Януари 25, 2013, 03:13:28 pm »
Boogy,
Благодаря за коментара. Много си прав, че с порочната практика на БТК със сканирания подпис става страшно не само за мене, а за всички потребители (в други Интернет форуми се оказа, че има и други пострадали от БТК по същия начин - поднасят им сканиращо устройство, без да им кажат ,че подписват договор, който не са прочели) .

Абсурдът е още по-голям, защото в договора  ми (стандартизиран формуляр на БТК/ VIVACOM, който явно се поднася на всички потребители), подписан "уж" от мене с моя сканиран подпис,  накрая с микроскопични букви пише:

"Страните се съгласяват в отношенията им обикновеният или усъвършенстван електронен подпис по смисъла на чл. 13 от ЗЕДЕП да има силата на саморъчен подпис включително, но не само, при сключване и изменение на договори за услуги чрез използване на устройства за запис при ръчно полагане на подпис и/или на парола и потребителско име за достъп до интернет сайтове на VIVACOM".

От моя страна има подадени жалби до самата БТК и  до Комисията за защита на потребителя. От VIVACOM получих абсолютно йезуитски отговори, в които наглеците от БТК като роботи повтарят само клишета, че договорът е подписан и прекратяването му ще ми коства плащането на неустойки, без въобще да засягат описаните нарушения на служителите си) . Но наистина с горното трябва да се занимае и КРС, защото по този принцип вече би могло да дават на осъдени да си подписват доживотните присъди, без0 да са ги чели.

Boogy

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 93
    • Профил
Re: Съвет за наглите Виваком
« Отговор #102 -: Януари 25, 2013, 06:18:22 pm »
По повод на неустойките се сещам, че в повечето държави практиката да се изисква заплащането на такси до края на продължителността на договора не съществува. Обикновено при срочни договори се предвижда неустойка в твърд размер, независимо от това, кога се прекратява договора, примерно 50 евро. У нас и трите телекома се надпреварват да обвързват потребителите със срокове. Защо? Че кой бяга от хубавото, ако е доволен? Щом като толкова държат да те закрепостят, значи се притесняват от собствените си услуги.
Спомням си, че преди 2 години при приемането на изменения в Закона за електронните съобщения беше направено предложение да се заложи максимален размер на неустойката при предсрочно прекратяване на срочен договор, но на депутатите им се стори прекалено. Сакън, да не вземе да се заформи реална конкуренция между операторите....
В България изглежда никой не обича конкуренцията.

lusi

  • Новак
  • *
  • Публикации: 10
    • Профил
Re: Съвет за наглите Виваком
« Отговор #103 -: Януари 29, 2013, 05:55:25 pm »
+ 1

palleo

  • Новак
  • *
  • Публикации: 6
    • Профил
Re: Съвет за наглите Виваком
« Отговор #104 -: Март 12, 2013, 01:56:29 pm »
Форумци, ако сте недоволни с основание от услуги на телекомите, пишете жалби до държавните регулаторни комисии. Вярно, отнема време, но има поне 50 % вероятност да ви решат проблема. А колкото са повече жалбите от нас - потребителите, толкова повече се повишава тази вероятност. Уличните протести имат ефект, но у нас те се случват веднъж на 25-45 години, а законодателството, добро или не, все пак ни е дало право ежедневно да си търсим правата. Аз пуснах тук на 10 януари текст на моя жалба за нарушения на VIVACOM - до Комисията за защита на потребителите (КЗП), а сега ще ви пусна и извадки от моята следваща жалба по същия случай, написана и до Комисията за регулиране на съобщенията (КРС, за да видите как да се пазите от мошеничества на БТК и др. подобни). Вече има взети мерки от КРС, които ще ви пусна в следващ постинг.
"Обръщам се към компетентните регулаторни комисии в Република България, защото случаят показва:
1) Нелоялни търговски практики … заблуждаваща информация относно услугата „мобилен интернет”, с което повлияха на икономическото ми поведение, като потребител, и ми попречиха до взема информирано решение като клиент (по смисъла на чл. чл. 68 б-е в Закона за защита на потребителите и т. 14 от Общите условия …на БТК). ..
2) Злоупотреба с електронен подпис - В редица случаи служители на БТК поднасят на потребителя електронно записващо устройство за сканиране на аналоговия подпис на потребителя, скривайки факта, че с това са в процедура на подписване на невидян от потребителя договор, като по този начин скриват и текста на самия договор. След това служителите на БТК отказват да уважат несъгласието на клиента с условията на «уж» подписания от него договор (в неведение и със сканиран подпис) с аргумента, че договорът вече е подписан. Потвърждавам, че в никаква форма – устна или с положен от мене собственоръчен („мокър”) подпис,… няма мое съгласие моят сканиран подпис да има силата на саморъчен подпис при каквито и да е взаимоотношения с БТК (по смисъла на чл. 13, ал. 4 от Закона за електронния документ и електронния подпис).
3) Нарушения относно създаването и съдържанието на електронен документ - договор за електронни съобщителни услуги, вкл. злоупотреба с лични данни
а) Оспорваният от мене електронно генериран договор е изготвен от служителка на БТК без моето знание и съгласие с условията му (по смисъла на чл. 143, т.9 от Закона за защита на потребителя), като са използвани ...и мои лични данни. Злоупотребено е (вж. т. 2 по-горе) и с графичния образ на моя аналогов подпис, който, като идентифициращ физическото лице параметър, също е лична данна.
б) В стандартизирания договор (...който явно се прилага за всички потребители) има императивни текстове, които подлежат по закон на съгласие от двете страни, но в договора не е дадена възможност на потребителя, като равноправна страна по договора, да изрази или отхвърли съгласието си.
Напр. в края на въпросния договор за мобилен интернет …има следния текст,...за който не е дадена възможност клиентът да се съгласи изрично: "Страните се съгласяват в отношенията им обикновеният или усъвършенстван електронен подпис по смисъла на чл. 13 от ЗЕДЕП да има силата на саморъчен подпис включително, но не само, при сключване и изменение на договори за услуги чрез използване на устройства за запис при ръчно полагане на подпис и/или на парола и потребителско име за достъп до интернет сайтове на VIVACOM".
Освен това за знак на такова съгласие не би трябвало да се признава сканиран подпис (1) защото именно сканираният подпис е обект на исканото съгласие или несъгласие на клиента и (2) защото, веднъж взет (по друг повод или със заблуждаване) и запазен в една компютърна система, сканираният подпис може да бъде използван недобросъвестно от ползващите системата–– както се получи и в моя случай.
Затова считам, че твърдението на БТК в отговорите й на моите жалби, че „подписът, положен чрез устройство за записване на ръкописен текст е с валидността на стандартно положено писмено изявление” няма правно действие, тъй като няма съгласие между страните за това ( по смисъла на чл. 13, ал. 4 от Закона за електронния документ и електронния подпис. и чл. чл. 143 и 146 от Закона за защита на потребителите).
в) Някои от клаузите в договора, чийто избор зависи изцяло от клиента (чрез „кутийки” за съгласие), се попълват предварително от служителите на БТК, без да са питали клиента за неговото съгласие или не…
г) В стандартизирания за всички потребители договор няма написани основни задължителни параметри – напр. цени, ценови пакети или тарифи, условия и срокове на плащане (по смисъла на чл. 228, ал. ал. 1 и 2 от Закона за електронните съобщения ),
Такъв е случаят и в моя договор, в който няма никакви финансови параметри на услугата, а има само неразбираемо име на абонаментен план и срок на договора...
Затова се надявам и разчитам, като среден български потребител на електронни услуги:
1) Комисията за защита на потребителите (КЗП) и Комисията за регулиране на съобщенията (КРС)…да намерят общ механизъм за защита на българските потребители от нелоялна търговска практика, злоупотреба с електронния им подпис и нарушаване на правата им при сключване на договорите с тях от страна на БТК или други подобни оператори.
2) КЗП и КРС да вземат необходимите мерки за санкциониране на нарушенията на БТК в моя случай … с оглед предпазване на българските потребители от бъдещи подобни действия;
3) КЗП и КРС да съдействат за обявяването на оспорвания от мене договор за услугата «мобилен интернет» № ... за нищожен....